Zenith: The Last City laatste recensie

Zenith: De laatste stadRamenVR, een VR MMORPG, is al meer dan een maand online. De ontwikkelaars blijven regelmatig inhoud toevoegen, bugs patchen en communiceren met de community. Ze kwamen echter in de problemen toen legendarische items zonder voorafgaande waarschuwing werden verwijderd, waardoor spelers niet door konden gaan met het voltooien van speurtochten om ze te verwerven. De meeste patch-inhoud is al een stap in de goede richting. Maar er zijn nog steeds veel bugs die van invloed zijn op gameplay en tempoproblemen. De inhoud van het eindspel is ook vrij beperkt. Is dit het spel voor jou?

avontuur in zenit Altijd een leuke ervaring. Het spelen van deze game deed me denken aan mijn eerste ervaring met old-school MMORPG’s zoals EverQuest, terwijl het ook functies bevat die het beste werken in een VR-omgeving als een verademing. Helaas heeft deze geheugentour ook enkele van de slechte aspecten van eerdere games, zoals langzame progressie en overlopen.

Terwijl ik door elk gebied en MSQ vorderde, merkte ik dat ik vaak minstens één niveau achterliep. Als vijanden drie niveaus of hoger zijn, krassen mijn aanvallen ze nauwelijks. Het spel dwingt je om die ontbrekende niveaus weg te werken door terug te gaan en jachten (verzamelmissies) en openbare evenementen te herhalen totdat je de aanbevolen niveaus in het nieuwe gebied inhaalt. Deelnemen aan een groep voor een openbaar evenement kan leuk zijn en een snelle manier om ervaring op te doen. Maar als je het niet kunt vinden, wordt het al snel een terugkerende zoektocht, met een paar nevenmissies.

De ontwikkelaars hebben een paar extra’s toegevoegd om de hiaten op te vullen, maar de meeste toegevoegde taken waren repetitief. Ik hou nog steeds van deze gebieden en MSQ is niet slecht. Er zijn ook tastbare stenen in elk gebied, met fragmenten van audiolegendes over de wereld. Maar over het algemeen is dit verhaal niet iets dat ik me over een jaar zal herinneren. Glide is leuk en ik raad ten zeerste aan om Sensitive Glide in de instellingen in te schakelen. U kunt dan uw handen bewegen om uw snelheid en hellingshoek te wijzigen, waardoor glijdende taken gemakkelijker worden.

zenit Gloeit bij het spelen met anderen. Sociale situaties en groepsgevechten zijn leuk. Samen met anderen zitten en koken is een unieke ervaring in VR. Ik wou dat er andere handelsvaardigheden beschikbaar waren, zodat spelers meer sociale momenten konden hebben. In gevechten hebben spelers de neiging om op natuurlijke wijze samen te werken bij openbare evenementen, en alle betrokkenen spelen meestal een rol naar keuze. Als tankspecificatie zijn mijn vaardigheden gemakkelijk om de aandacht van de vijand te trekken, en ik ben gewend aan op gebaren gebaseerde spreuken, zodat ik snel kan verdedigen als dat nodig is.

In-game uitrusting is momenteel ook saai. Wanneer je een level omhoog gaat, wordt uitrusting van verschillende zeldzaamheden willekeurig weggelaten. Als je pech hebt, heeft elk gebied ook knutselstations waar je middelen kunt gebruiken om uitrusting van het juiste niveau te maken. Als je wapenniveau achterloopt, raad ik je ten zeerste aan om dit systeem te gebruiken om gevechten gemakkelijker en sneller te maken. Items kunnen ook worden verbeterd met Zen en Dust op het Enhancement Station. Hoe hoger de beloning die u probeert te verbeteren voor het item, hoe kleiner de kans op succes.

Het spel mist inhoud. Er is een kerker om te verkennen aan het einde van het spel, een wereldbaas om te verslaan en openbare evenementen. Voor high-end uitrustingen moet je wereldbazen verslaan met minstens een dozijn andere spelers. Maar het is beter om meer gezelschap te hebben. Er is een heiligdomzoektocht om uithoudingsvermogen-verhogende tranen te verzamelen, maar het is weer een verzamelzoektocht. RamenVR zegt dat er dit jaar meer content en systemen in ontwikkeling zullen zijn. Deze omvatten een nieuwe klasse (Cyberninja), nieuwe cosmetica en de uiteindelijke terugkeer van legendarische items.

vervolg mijn reis zenit De ervaring was de afgelopen maand soms gecompliceerd als het gaat om bugs en technische problemen. Ik speel meestal op de Quest 2-client en heb regelmatig pauzes nodig.Ik merkte kleine problemen met bewegingsziekte op Deel 1 van mijn Zenith-recensie doorgaan. Na ongeveer een uur spelen had ik een pauze nodig en dat was genoeg. De afgelopen week ben ik begonnen met het gebruik van de kabel en de PCVR-client om de speeltijd van mijn games af te wisselen, en ik heb er geen probleem mee gehad om gedurende lange tijd te spelen.

In de Quest 2-client is de pop-up van vijanden en terrein nog steeds merkbaar en zijn de texturen merkbaar slechter. Ze kunnen ook langzaam laden of soms flikkeren als ik door een gebied loop. Je zult wat kleine textuurproblemen hebben op de PCVR-client, maar het is lang niet zo erg. Ik kwam ook zeldzame vastzittende en onkwetsbare vijanden tegen, een veelvoorkomend probleem met bijna alle MMORPG’s.

Ik vond de PCVR-client prettiger voor de ogen, met betere texturen en levendigere kleuren. Het zorgt voor een meer comfortabele en boeiende ervaring. Ik merkte wel dat de gebruikersinterface flikkerde in PCVR bij het openen van het gamemenu om toegang te krijgen tot Inventory/Abilities/Maps, maar het was met tussenpozen. Het belangrijkste nadeel is dat je te maken hebt met de ketting.Als je een goede verbinding hebt met Air Link of een tethered koptelefoon, raad ik aan om te spelen zenit Gebruik een PCVR-client.

Serverproblemen kort na de release zijn grotendeels opgelost. De lag-bubbels zijn zeldzaam, wat het spel leuker maakt. Ik word zelden losgekoppeld en heb geen crashes meegemaakt. Rollen tussen servers zijn beschikbaar, dus als de ene laag in aantal is, kan ik de andere kiezen.

Zenith: De laatste stadOntwikkeld door RamenVR, het is een moeilijk spel om te beoordelen.Het is een uitstekende VR-ervaring die laat zien hoe de toekomst van een volledig gerealiseerde VR MMORPG eruit zou kunnen zien, en zenit Waarschijnlijk die MMORPG na verloop van tijd. Games kunnen omslachtig zijn, vooral in singleplayer. Maar gevechten, teamgevechten, boxprijzen zijn allemaal op schema. Functies zoals klimmen en glijden zorgen voor een unieke VR-ervaring. Maar een gebrek aan inhoud en bestaande bugs zorgen er momenteel voor dat het geen onmisbare VR-game wordt.