TMNT: Shredder’s Revenge Review – Waarom online netwerkcode belangrijk is

Spel informatie

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

16 juni 2022

platform Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, pc

Uitgeverij Dotwood

ontwikkelaar Hulde aan het spel

Jongens, dit wordt een van die artikelen. Bij het beoordelen van Phantom Breaker: Omnia was ik opgetogen over de netwerkcode omdat de op latency gebaseerde netwerkcode een van de belangrijkste redenen was waarom ik niet eens tegen andere spelers kon spelen. Ik heb ook geen bijlagen bij TMNT’s omdat ik er nooit in geïnteresseerd ben geweest en alleen arcadespellen heb gespeeld. Maar op het moment dat ik hoorde dat TMNT: Shredder’s Revenge de netwerkcode terugdraait, waren mijn ogen erop gericht.

Mijn interesse blijft gewekt naarmate er meer nieuws over TMNT naar voren komt. Ik bedoel, ik weet zeker dat veel TMNT-fans Casey Jones zien als een speelbaar personage (je moet het eerst ontgrendelen in de volledige game), het gebruikt de stemacteurs van de klassieke cartoon en het gaat zelfs een X trekken -Mannen voor ons lichaam, in een tarief voor 6 personen. Maar een van de belangrijkste aspecten voor mij is de netwerkcode.

TMNT: Shredder’s Revenge Actietips voor beginners – Geef ze schelpen met stijl

En dan is er nog iets dat me gek maakt over deze game, namelijk de terugkeer van hybride coöp. Zie je, het internet en de industrie hebben het altijd laten lijken alsof spelers moeten kiezen tussen coöp op de bank en online als het gaat om multiplayer. Maar eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom dit gebeurde. Spelers kunnen hun games met vrienden voltooien. Ik begrijp niet waarom ze niet lokaal kunnen spelen met andere online vrienden.

Hoe dan ook, dit is een spel waar ik erg in geïnteresseerd ben. Toen Dotemu en Tribute Games ons toestonden om TMNT: Shredder’s Revenge te recenseren, heb ik me daar zo snel mogelijk bij aangesloten. Ik moet uitzoeken of de netcode voor deze game echt goed is, want als de pandemie ons iets heeft geleerd, is het dat de netcode-infrastructuur net zo belangrijk is als de game zelf, vooral als het een multiplayer-element is.

Zoals je je misschien kunt voorstellen, was het eerste dat ik probeerde om TMNT: Shredder’s Revenge te spelen, het spel te spelen met een van mijn online vrienden en een vriend die toevallig in de buurt van mijn huis was. Toen ik zag dat de game een zeer gebruiksvriendelijk uitnodigingssysteem heeft en de naadloze manier waarop de game me in staat stelt alles te besturen, was ik helemaal verslaafd.

Het leuke van TMNT: Shredder’s Revenge is dat het in de kern een zeer toegankelijke game is. Natuurlijk moet je over veel bewegingen nadenken en wat trucjes hebben. Maar eerlijk gezegd, zolang je enig spelbewustzijn hebt, kun je wegkomen door de aanvalsknop te sturen en vijanden te raken.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge krijgt mogelijk geen DLC na release

Maar houd er rekening mee dat games ook complex kunnen zijn door jongleren, combo’s en de implementatie van speciale bewegingen en inputs. Hoewel je zeker weg kunt komen door geen van deze mechanica te gebruiken, maakt het gebruik ervan het spel zeer gevarieerd, en wanneer het spel hoge combo’s stimuleert in vergelijking met je medehelden, zodra je het overwinningsscherm bereikt.

Het coolste is dat TMNT: Shredder’s Revenge ook herhalingen aanmoedigt. Niet alleen via de arcade-modus, maar ook hoe de verhaalmodus de uitdaging voor je voltooit. Het voltooien van een aantal uitdagingen, zoals het verslaan van vijanden met vallen, is erg leuk. Het is dus een geweldige manier om spelers terug te krijgen en een paar slechteriken te verslaan.

Helaas worden sommige van deze uitdagingen moeilijker naarmate je meer spelers binnenhaalt. Namelijk degenen die ‘het podium verslaan zonder een hit te nemen’. Ja, begrijp me niet verkeerd. Maar als je een beatgame voor 6 spelers hebt, kun je gemakkelijk verdwalen in de chaos. Er zijn factoren die daarbij helpen, zoals dikkere contouren van karakters zodat ze van elkaar kunnen worden onderscheiden. Maar soms, als al het andere gaande is, kun je je karakter in de chaos gewoon niet bijhouden.

Nu voor de leuke dingen. Hoe zit het met multiplayer? Het terugdraaien is geweldig. Ik speel met mensen van over de hele wereld in openbare bijeenkomsten. Ik nodigde vrienden uit en we schopten tegen de infanterie. Maar als je wilt dat ik in de details stap. Een van mijn vrienden speelde in Amerika, een ander speelde in Duitsland, en toen ik in Mexico speelde, bracht de openbare zaal mensen uit Japan en Indonesië.

Dit is inderdaad de beste rollback-netwerkcode-implementatie die ik in lange tijd heb gezien. Al onze games waren naadloos; we waren allemaal in staat om naar ons beste vermogen te spelen terwijl we plezier hadden en soms werden neergehaald. Het belangrijkste was dat we plezier hadden bij het uitvinden van de ins en outs van het spel en het leren gebruiken van de tools die tot onze beschikking staan.

Hoewel dit verreweg de beste implementatie van rollback-netwerkcode is die ik heb gezien, is het niet zonder gebreken. Mijn party loopt soms uit de pas aan het begin van een podium. Dit had gevolgen voor de Duitsers met wie ik speelde. Deze zijn niet gesynchroniseerd en laten hem zelfs geen games spelen tot een harde reset. Bij andere gelegenheden moest ik ook zien hoe sommige van mijn vrienden werden “geteleporteerd” van de ene plaats naar de andere vanwege online vertraging.

Deze problemen zijn echter zeer zeldzaam. Mensen zijn continu verbonden met mijn publiekshal (allemaal welkom!) en iedereen kan het makkelijk bijhouden, ook in de eindfase. Ik heb geen van deze vervelende problemen met slecht geïmplementeerde rollbacks, en mijn goede vrienden zijn verbaasd over het feit dat je met zoveel weg kunt komen in TMNT: Shredder’s Revenge.

TMNT: Shredder’s Revenge komt op een moment dat de game-industrie een renaissance van ritmegames doormaakt. Ik juich het zeker toe, want in dit tijdperk van grootse avonturen en wijd open werelden zijn er meer geliefde oudere series die onopgemerkt zouden zijn gebleven. Eerlijk gezegd is deze game verfrissend in termen van afwisseling.

De game is erg goed in het nabootsen van het gevoel van een arcadespel en verbetert het met veel moderne functies zoals online spelen. Het lijdt geen twijfel dat dit spel niet een spel zal zijn dat ik alleen speel, want ik zal minstens één andere buddy meenemen om vijanden te verslaan en andere vrienden te helpen.

Zoals de titel al zegt, is dit de reden waarom online netwerkcodes essentieel zijn bij het ontwerpen van games met multiplayer-mogelijkheden. Hoeveel plezier je in het spel hebt, hangt af van hoe goed je infrastructuur is. Ik heb zoveel bashen gegeven over de val van Babylon, maar de netwerkcode is in ieder geval goed genoeg om andere spelers te zien pronken met hun uitrusting terwijl ze vijanden neerslaan.

TMNT: Shredder’s Revenge is geweldig en het maakt me echt hoopvoller over de aankomende tactische game Metal Slug. Dotemu is twee keer op de juiste plek terechtgekomen en ik kan niet wachten om te zien wat ze nog meer te bieden hebben. Als je nu Game Pass hebt, moet je Shredder’s Revenge eens bekijken en plezier hebben. Dit is de verplichte Cowabunga see-off.

Beoordeeld op pc (code verstrekt door uitgever).

Producten genoemd in dit artikel

Val van Babylon

Val van Babylon
$ 29,99

Bovenstaande links zijn affiliate links. Als Amazon-partner kan Wccftech.com profiteren van in aanmerking komende aankopen.

9

TMNT: Shredder’s Revenge brengt het beste van arcade en moderne verbeteringen zoals beelden met een hogere getrouwheid en online gameplay, perfect vermengd met geweldige beat-gameplay waar bijna iedereen van kan genieten.Zelfs als je geen enkele investering in de IP hebt gedaan, kun je van deze beatgame genieten, omdat de toegankelijke mechanica en herspeelwaarde van de game ervoor zorgen dat je terug blijft komen om wat slechteriken uit Manhattan te verdrijven

voordeel

• Uitstekend visueel ontwerp waardoor het personage van de speler opvalt
  • Mechanismen zijn gemakkelijk te begrijpen en moeilijk te begrijpen