Final Fantasy Maker’s Babylon Has Fallen is de slechtste PS5-game ooit

Sentinels bereiden zich voor op slechte recensies op de trappen van de val van Babylon.

afbeelding: Square Enix

sommige spellen je verrassen. voor jou Precies wat je zou verwachtensommige games zijn echt goed in . totaal middelmatigterwijl dat zijn Jammer dat ze geweldig zijnEr zijn allerlei soorten nodig.Wat voor soort aRPG is Square Enix? Val van Babylon? soort van iedereen Jou vertellen niet goed, maar je speelde toch omdat je ze niet geloofde en het bleek erger dan ze zeiden.stap opzij Balan Wonderland: PS5 heeft een nieuwe slechtste game.

Val van Babylon is een realtime service-actie-RPG waarin je moeizaam een ​​mysterieuze toren hackt en snijdt terwijl je de cijfers omhoog laat gaan. Helaas bestuurt het als gelei, gevechten zijn vaak een puinhoop en alles daartussenin varieert van ruw tot onvolledig.

Een monster in de val van Babylon schudde zijn hoofd bij de puinhoop.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Het kan alleen of met andere mensen online worden gespeeld, maar elke keer dat je een nieuwe missie start, zal het spel je standaard koppelen aan vreemden. Tussen deze avonturen door verzamel je missies, upgrade je uitrusting en communiceer je met NPC’s. De basisbouwstenen van de Destiny-kloon bestaan ​​al, maar geen ervan is volledig op zijn plaats. voel meer als Nationaal volksliedminus de visueel opvallende wereld of het bevredigende Iron Man-pak.

Engels nasynchronisatie Val van Babylon Varieert tussen dom en vervelend. De menu’s en lettertypen waar veel velddienstmedewerkers van leven en sterven, lijken te zijn geript van een oude, lang vergeten MMO. Bijna alles in het spel is erg wazig.Een ontwerpkeuze die opzettelijk Europese olieverfschilderijen nabootst, in de praktijk voelt het gewoon onaf en lelijk, zelfs met verbeteringen Geproduceerd volgens rapporten. Cyberpunk 2077 Mijn PS4 zag er beter uit bij de lancering Val van Babylon Het ziet er meer dan een jaar later uit op mijn PS5. De algehele presentatie van het spel, afgezien van de muziek van componist Hiroshi Yamaguchi, zorgde ervoor dat ik mijn ogen dichtkneep, ineenkrimpte en tegelijkertijd met mijn ogen rolde.

Twee Babylonische herfstpersonages staan ​​voor een wazige achtergrond en imiteren fanwiki.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

De herfstwachten van Babylon gingen zitten voor het avondeten in de taupe duisternis.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Hoe zit het met gevechten? Val van Babylon afhankelijk van Platina-spellende actiekrachtpatsers achter het spel, zoals Neil: Automaten en engel heks 2. Thee Kamer Kan vanzelf instorten, en zolang de combo-vijanden nog steeds tevreden zijn, komt alles goed. Helaas is dit niet het geval. Sprinten gaat langzaam. Springen is onhandig.De meeste gevechten gaan over in snelle afwisselende aanvallen en ontwijken totdat alles wat voor je ligt dood is Zaad automaat daarmaar het werd begraven in chaotische gevechten tegen grotere coöp-squadrons en eindeloze herhalingen om de ambities van de velddienst na de lancering te behouden.

Het spel was zeker niet slecht. Er zijn zoveel leuke ideeën. Een doos die op magische wijze op de rug van de speler is geënt, Gideon’s Coffin genaamd, laat je op afstand extra wapens gebruiken die worden gevoed door meters die zich ophopen terwijl je landt en regelmatige aanvallen ontwijkt. Je kunt dus iemand met een boog neerschieten, dichtbij komen en ze steken met een zwaard, en ze doden met een dual-wield hamer. Maar het is nog steeds te rommelig, omdat de huidige implementatie zelfs de andere problemen van de game begint goed te maken.

Het menu toont een Babylonische Fallen-speler die is uitgerust met nieuwe uitrusting voor zijn personage.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Babylonisch herfstmenu met mogelijke buit van de meest recente missie.

Babylon’s Fall laat je pas aan het einde van de missie zien welke buit je hebt verzameld, een fout die veel andere games hebben gemaakt en waarvan ze hebben geleerd.
schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Vijf uur in het verhaal van de game voelt al even verwaterd door de ambities voor live-service, wat wil zeggen dat het meestal onzin is, zoals kinderen die druipende kastelen bouwen op het strand. Je speelt als een schildwacht, opgesteld tegen je wil om monsters te bestrijden in torenhoge ruïnes die bekend staan ​​als Ziggurat, die worden bewaakt door magische zombies en bijna volledig bestaan ​​uit smalle, zonovergoten gangen. Veel scènes bieden alleen gekunstelde verklaringen die door kameraden in de kantine worden uitgegoten. In plaats van de ruïnes van de ziggurat te verkennen, begint het personage de huidige zoektocht met een beschrijving van de manier waarop tekst op een statisch beeld wordt geplaatst.

Er zijn cryptische profetieën, politieke intriges en veel fantasierijke wereldbouw, maar geen enkele heeft de ruimte of middelen om zinvol te schitteren. Ik werd getroffen door een vroege scène toen een gigantische schildwacht – die leek te zijn gemuteerd en verdraaid door de krachten van Ziggurat – me zijn beste Jacob Marley-waarschuwing gaf voordat hij werd geëxecuteerd wegens schijnbaar verraad. De rest is tussen vergeetbaar en “Goh, als je langs zou komen en zou vragen wat ik in deze game heb gedaan, zou ik sterven van schaamte om het uit te leggen.”

Babylon's Autumn Sentinels bereiden zich voor om te vechten tegen een zwerm blauwe monsters.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Maar je hoeft me niet op mijn woord te geloven. Val van Babylon De laagst gewaardeerde PlayStation 5-game tot nu toe MetakritiekDit zorgt ervoor dat het wordt vernietigd bij het opstarten Grand Theft Auto remake trilogie, Weerwolf: Apocalypsen bijna 10 uur hieronder Balan Wonderland, een spel waarbij de meeste knoppen hetzelfde doen.Onder 300 games beoordeeld PS5 op OpenCritic, Val van Babylon Het is nummer 299, even verderop Het meest rampzalige sportevenement in de recente geschiedenis, E-voetbal 2022.

De meest positieve recensie gaf de game drie van de vijf sterren en zei: Zeer goed na 15 uur. volgens IGNDe nieuwe modi en mogelijkheden die in de laatste game zijn ontgrendeld, hebben echter “weinig invloed op het veranderen van de daadwerkelijke gameplay-ervaring.” Een ziekelijke verliefdheid alleen was niet genoeg om me ertoe aan te zetten het te ontdekken.Ik stel voor dat je het ook niet beter maakt totdat Val van Babylon Eindigde in een doos van $ 5.Zelfs uitgever Square Enix heeft deze problemen stilzwijgend erkend en heeft fans en spelers uitgenodigd Geef enquêtefeedback over hoe je het spel kunt repareren. Val van Babylon Blijkbaar is hij al bezig met het plannen van zijn verzilveringstour door de buitendienst.

Mutated Sentinels waarschuwen andere spelers om niet aan deze reis te beginnen.

schermafbeelding: Square Enix / Kotaku

Voor nu moet de game op zijn minst worden uitgesteld, mogelijk helemaal worden geannuleerd, of worden gelanceerd als een gratis Early Access-experiment om tegemoet te komen aan de gulzigheid van de gulzigheid van de knoppen, en hij kost nu $ 60. Hoewel de huidige volle prijs, Val van Babylon Seizoenspassen en microtransacties zijn ook beschikbaar, en hoewel de meeste beloningen cosmetisch zijn, zijn er enkele die van invloed zijn op het maken van wapens en verdiende XP.Het is een beetje goor, maar uitgever Square Enix is ​​duidelijk niet blij met het recordbrekende succes Final Fantasy XIVlijkt opzettelijk alles in het game-as-a-service-model te forceren (ik kijk naar jou Chocobo GP).

Val van Babylon Het begint met een groep nietsvermoedende schipbreukelingen die gedwongen worden schildwachten te worden door een schrijnend en soms dodelijk ritueel dat wordt gepresenteerd in wat lijkt op een filmpje van een remake van de PS2-game.Ik weet niet of dit ook zo is Metaforen gemaakt door het spel zelf, maar dit is mijn eerste aanwijzing dat de weg die voor ons ligt nooit interessant zal zijn. Games maken is moeilijk. Vooral het maken van velddienstspellen is een uitdaging. Ik zou willen dat minder bedrijven zouden proberen ze in het leven te roepen.