Babylon Fall Review | Invision Gaming Community

Laten we dit vanaf het begin aanpakken: Val van Babylon is een door en door veldservicespel. Dat is genoeg om je nu uit de poort te krijgen, of blijf lezen omdat Platinum Games, beter bekend als Bayonetta, de ontwikkelaar is, en je zult nieuwsgierig zijn om te zien wat ze op tafel brengen.

Val van Babylon Is een vreemde eend in het spel. Een actie-rollenspel met een volledig functioneel verhaal dat past bij traditioneel spel terwijl je nog steeds probeert te zwemmen in de wateren van live service. Helaas is het verhaal absurd en komt het live service-ontwerp niet ten goede aan het spel.

In Neo-Babylon speel je als een onwillige rekruut in de lange oorlog van een tijdperk om de echte Tower of Babylon, een nachtmerrieachtig bouwwerk dat opdoemt boven Neo-Babylon. Een parasitair apparaat dat zijn gebruiker machtigen – de kist van Gideon – is zonder uw toestemming aan u opgelegd. Nu een schildwacht van het keizerlijke leger, is het jouw taak om de toren van Babylon aan te vallen, de blauwe zon te doven om een ​​ziekte genaamd blauwe dood te stoppen, terwijl je afrekent met het monster genaamd Garu. Allemaal in de naam om uit je doodskist te worden verlost.

Voornamelijk verteld door een reeks stillevens en tussenfilmpjes, Babylon Falls Het verhaal versmelt een heleboel verschillende mythen zonder enige uitleg. Aan het einde van de campagne wist ik nog steeds niet hoe het allemaal in elkaar zat. Er staat iets in over het einde van de wereld en de geboorte van een nieuwe. . . reden? ? Er is een lore-schema, maar het wordt niet in het spel gepresenteerd. Als je meer wilt weten, moet je online gaan en het lezen, wat een vreselijke manier is om kennis aan je spel te tonen of je spelers context te geven.

Het leveldesign was ook een grote blunder, want eerlijk gezegd, nee. Levels zijn ontworpen om in een relatief korte tijd te worden voltooid, en zijn slechts gangen die naar de arena leiden totdat je het einde bereikt, wat ofwel een van de weinige leuke baasgevechten is verspreid over de campagne, of je bent het gewoon Heb een hele stel sterkere vijanden om te verslaan.

Bij het maken van Sentinels kun je slechts twee niet-verwijderbare Sentinels per account hebben, en je kunt een factie kiezen die je klasse lijkt te bepalen als DPS, Tank of Ranged.grappige rimpel Val van BabylonHet gevecht is je Gideon Coffin laat je tot vier wapens tegelijk hanteren en hanteren, de uitrusting is niet iets dat je kiest, en naar mijn mening bepaalt het echt hoe je speelt.

Je hebt twee handwapens en twee spectrale wapens die door je doodskistranken worden gehanteerd. Er zijn vijf wapens: zwaard, hamer, schild, boog en staf. Je hebt een SP-balk, die in wezen een stamina-balk is die zowel je ontwijkingsmechanica als je spectrale aanvallen afhandelt. SP herstelt langzaam na verloop van tijd, maar kan worden opgeladen door melee-aanvallen te gebruiken.

In het begin voelden gevechten ongemakkelijk en was het tot nu toe niet het beste gevechtssysteem van Platinum. Maar toen ik eenmaal gewend was aan de stroom van het gevecht en ontwijken ook handig was om de kloof tussen vijanden te dichten of om terugslagaanvallen op te volgen, werd het erg leuk terwijl het verbazingwekkende diepte onthulde.Idealiter zou je altijd een gezelschap van vier moeten hebben Val van Babylon Omdat je in eerste instantie zwak bent en de vijand van het spel de kogelspons is. Als je eenmaal begint te levelen en samenwerkt met vier spelers die weten wat ze doen, is het verslavend leuk om te zien hoe golven van vijanden onder je aanval smelten. Natuurlijk kun je het alleen doen, maar verwacht een harder gevecht totdat je een fatsoenlijke uitrusting en niveaus hebt.

Hoe sterk je bent, hangt af van je algehele karakterniveau en gecombineerde uitrustingsniveau, zoals tegenwoordig het geval is met de meeste live service- of actiegames. Gears zijn er in verschillende niveaus, van standaard tot zeldzaam tot goddelijk, weergegeven door de kleur van het tandwielpictogram en hoeveel voordelen het heeft. Gear perks zijn erg belangrijk om een ​​goed figuur te hebben. Hoewel het niet goed wordt uitgelegd, zoals bij de meeste systemen en aspecten van het spel, kun je erachter komen wat elk voordeel doet. De beste build die ik tot nu toe heb gevonden, is de HP Regen Vampire-build, waarmee je in de loop van de tijd langzaam kunt genezen terwijl je de gezondheid van vijanden in gevechten wegneemt. Dit is een build die u al vroeg in de campagne kunt maken. Een nadeel is dat je, net als bij sommige andere live servicegames, maar één gele godachtige outfit kunt dragen.

Als je op zoek bent naar buit, er zijn genoeg drops, hoewel ik ontdekte dat de hoeveelheid buit die aan het einde van de campagne werd gedropt meer was voor het maken van materialen dan voor wapens.

Op een bepaald moment in het spel zullen nieuwe mechanica worden geopend, zoals knutselen, items samenvoegen, verbeteren en je doodskistvoordelen verbeteren. Het probleem is dat ze te laat komen om echt een verschil te maken in de campagne en meer geneigd lijken te zijn naar het eindspel. Nadat je de campagne hebt verslagen, ontgrendel je drie verschillende speelstijlen voor je wapens op basis van je combo’s. Standaard, sterkte en technologie kunnen worden geselecteerd voor elk wapentype indien uitgerust. Het is een slecht idee om ze aan te zetten nadat je het hoofdspel hebt uitgespeeld, waardoor het artefact zo laat wordt ontgrendeld, omdat ze erg handig zijn aan het einde van het evenement, wanneer het niveau vertraagt ​​tot bijna kruipen.

Bovendien ontgrendel je nieuwe spelmodi in de vorm van schermutselingen, zitplaatsen en dubbelspel. Deze vormen de laatste kant van Babylon’s Fall, waarvoor moeilijkere vijanden nodig zijn om te verslaan, maar uiteindelijk zijn het gewoon moeilijkere versies van de campagneniveaus – alleen TRON-gevechten anders dan belegeringen – met een willekeurige vijand die willekeurig verschijnt. Het wordt aanbevolen om minstens één keer te spelen, want als je het de eerste keer voltooit, kun je waardevolle crafting-bits en blauwdrukken voor nieuwe bepantsering en wapens krijgen. Maar als je wilt blijven nivelleren en versnellingsniveaus wilt krijgen, moet je die gaan slijpen.

In het centrum kun je van wapen wisselen en optionele doelen kiezen, terwijl je kooplieden bezoekt, knutselt en je uiterlijk verandert. Er zijn ook dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse doelen die je belonen met Battle Pass-punten en items. Als je eenmaal een missie hebt geaccepteerd, kun je je uitrusting niet meer wijzigen, zelfs niet tijdens de missie. Wanneer je de versnellingsbak ontsleutelt, kun je alleen zien wat je oppakt aan het einde van het level.

Ten slotte zijn er twee versies van BattlePass: Standard en Premium. De standaardversie is zo rudimentair dat het belachelijk is. De premiumversie van seizoen 1 is gratis, maar vanaf seizoen 2 moet je echt geld uitgeven om het te kopen. Het meeste van wat je ontgrendelt, zijn cosmetica en knutselmaterialen. In-game aankopen die premium echt geld vereisen, lijken ook vooral naar het cosmetische assortiment te leunen. Ik kan niet zeggen dat ik hier in het bijzonder pay-to-win heb gezien, maar ik heb er ook niet veel tijd aan besteed. Ik heb nog geen live-servicegame gespeeld en ik zou echt geld bovenop de eerste game-aankoop zetten. Dus het is er en je kunt het negeren. Natuurlijk, als het gaat om een ​​ander pijnpunt van Babylon Falls, wil je dat misschien. .

… Spelscherm. Om te zeggen dat de val van Babylon een verworven visuele smaak was, zou een understatement zijn. Platinum Games probeert de game op een schilderij te laten lijken, meestal door gebruik te maken van wat op een filter lijkt. In plaats daarvan zien repetitieve landschappen en personagemodellen er oud uit. Het is alsof de vroege PS3-games oud worden. Ik neem aan dat het een filter is in plaats van texturen en modellen te maken die specifiek bij de kunststijl passen, omdat het filter soms niet lijkt te worden geactiveerd om een ​​mooier model te laten zien dan het model waar je de rest van de tijd naar staart. Ik ben in de loop van de tijd aan de visuals gewend geraakt, maar god weet dat zijn visuele stijl je niet naar de game zal trekken.

Technisch gezien loopt Babylon’s Fall erg goed. Laadtijden zijn snel, netwerkcode ziet er solide uit, cross-play is solide en gevechten zijn responsief. Met zo’n klein aantal spelers is het natuurlijk moeilijk om echt te beoordelen hoe goed het zal presteren op gestresste servers.

Babylon’s Fall is niet anders of beter dan andere live servicegames. Alles wat je in het genre zou verwachten: knutselen, microtransacties, herhaalde speurtochten, focussen op saaie eindspelcontent in plaats van een goede campagne, het is er allemaal. Het is de perfecte speelstijl om je hersens af te houden en te gaan voor dagelijkse pick-ups en games. De gevechten zijn echter echt heel leuk, vooral als je met drie andere spelers speelt, wat volgens mij een van de dingen is die Babylon’s Fall goed doet.

Maar tussen de visuals en het gevoel dat consumenten er eindelijk genoeg van beginnen ze te zien als eindeloze portemonnees om te legen, maakt het waarschijnlijk geen schijn van kans. Platinum Games is druk bezig geweest met seizoen 3-content voor de game, maar het is onduidelijk hoe lang de game bij de start zal overleven.

Hoewel ik niet van luie, repetitieve levelontwerpen voor multiplayer-games houd, geniet ik wel van mijn tijd in Babylon’s Fall, vooral omdat het leuke vechtsysteem een ​​aanvulling is op mijn agressieve speelstijl. De inhoud van het eindspel maakt me echter koud, en ik kan niet zeggen hoeveel tijd ik zal besteden aan de occasionele dagelijkse zoektocht.

Zoals ik al eerder zei, Babylon’s Fall is een raar spel, en ik ben dol op de gevechten, maar het niet-bestaande leveldesign maakt me koud. De commissie is van mening dat er onder het ontwerp betere games schuil gaan, evenals andere field service games. Deze specifieke ontwerpsjabloon is verouderd.

• Uitgever: Square Enix
  • Ontwikkelaars: Platinum Games, Square Enix
  • Platform: PlayStation 4, PlayStation 5, Microsoft Windows